האם אסור לרוץ במזג אוויר חם?

ריצה במזג אוויר חם היא בהחלט אפשרית. אבל אנחנו צריכים להיות מודעים ולא להתעצל בהכנות כאשר אנו עושים זאת. במיוחד כאשר הגוף עדיין לא התאקלם לחום. כשחם במיוחד בחוץ, אתם מזיעים יותר, מה שעלול להוביל להתייבשות מהר יותר. יש כמה דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון כאשר יוצאים לרוץ בחום, הנה כמה עצות מאיתנו בנושא.

 

  1.  לשאת נוזלים

תקחו אתכם בקבוק מים לכל ריצה ! כמות המים וגודל הבקבוק יכול להשתנות בהתאם לזמן הריצה המתוכנן. זכרו שתמיד עדיף לסחוב יותר מים מאשר שיחסר – אז תלכו על הצד הבטוח. בימים חמים השאירו את הבקבוק במקרר לפני הריצה, כך בזמן הריצה תהנו ממים קרירים ומרעננים שיסייעו בשמירה על טמפרטורת ליבה נמוכה. בימים מאוד חמים וריצות ארוכות מומלץ להוסיף למים תערובת אלקטרוליטים על מנת להחזיר לגוף את המלחים שהוא איבד בהזעה.

 

  1. וודאו שאתם מתודלקים היטב

מלבד נוזלים, ודאו שאתם רצים לאחר שהכנסתם קצת קלוריות. זכרו, כל הריצות ירגישו קשות יותר בחום, כך שתרצו לוודא שאתם לא רצים על “ריק”.

נסו להכניס משהו קליל כמו בננה, תמרים או פרוסת לחם עם ממרח אהוב. כאשר אתם מתודלקים היטב הסיכוי למנוע התכווצויות שרירים ותשישות גדל.

 

  1. לבשו בגדים מנדפים וקלילים

הקפידו ללבוש בגדי ריצה מבד מנדף ! נידוף מהיר ואיכותי הוא הכרחי לריצה במזג אוויר חם ולח. בנוסף אל תשכחו לחבוש כובע ומשקפי שמש על מנת להגן על הפנים והעיניים מקרני השמש החזקות.

 

  1. השתמשו בקרם הגנה

את החשיבות של קרם ההגנה כולנו מכירים, אל תתעצלו ותקפידו למרוח קרם הגנה לפני כל אימון בקיץ, גם אם מדובר באימון קצר !

 

  1. לתכנן מסלול מוצל, או לרוץ בשעות ה”קרות”

אחד הדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לרוץ בשעות ה”קרות” – מוקדם בבוקר או מאוחר יותר בערב. השמש תהיה הרבה יותר חזקה בין השעות 11:00-15:00. אם אתם יכולים לצאת מוקדם בבוקר או לחכות למאוחר יותר בערב, זה יעזור מאוד. אתם יכולים לבדוק באפליקציית מזג האוויר שלכם את מידת החום ולתכנן את הריצה שלכם בהתאם.

 

  1. התחילו הרבה יותר לאט מהרגיל ותצפו לרוץ לאט יותר

בחורף, אתם מתחילים לרוץ לאט כדי לאפשר לגוף זמן נוסף להתחמם בטמפרטורות קרות. ובקיץ, אתם רוצים להתחיל לאט כדי שטמפרטורת הגוף וקצב הלב לא יעלו מדי בשלב מוקדם של הריצה. זה יעזור לריצה שלכם להרגיש קצת יותר טוב לעוד קצת זמן. תזכרו שכולם איטיים יותר בחום.

 

  1. התאמנו לפי רמת מאמץ וקחו הפסקות הליכה

רוצו לפי מאמץ, לא בקצב הרגיל שלכם כשחם. אם יש לכם אימון קל, רוצו בקצב המאפשר לכם לומר משפטים שלמים. אם יש לכם אימון עצים, התאימו את קצב האינטרוול/טמפו לפי רמת המאמץ אותה אתם צריכים להרגיש עבור המרווחים המסוימים. אל תתנו לתוכנית אימונים לעקוף את השכל הישר.

ואל תהיו קשים מדי עם עצמך ונסו לקחת הפסקות הליכה לעיתים קרובות במהלך אימונים בקיץ על מנת להוריד קצת את הדופק 30- 60 שניות של הליכה מהירה יעזרו לכם משמעותית בהסדרת הנשימה והדופק.

 

  1. התקררו בעזרת מים על הגוף

המטרה פה היא לשמור על טמפרטורת הגוף שלכם נמוכה ככל האפשר. אם אי פעם צפיתם ברצי עילית במהלך מירוץ, סביר להניח שראיתם זאת. שפכו מים על הראש, הצוואר והחזה במהלך הריצה, זה אולי נראה טיפשי, אבל זה באמת עוזר!

 

  1. הקשיבו לגוף שלכם

בשורה התחתונה – תהיו חכמים. החיים שלכם לא תלויים בקצב או מרחק מסוים. אבל זו יכולה להיות סכנת חיים אם לא תקשיבו לגוף שלכם כאשר הוא מסמן לכם לעצור !

נוסף לסל בהצלחה:

לתשלום

האתר משתמש ב Cookies למטרות שונות לרבות על מנת להתאים את התוכן לגולשים, לנתח את מקורות התנועה ולמטרות פרסום.
המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף ניתן לעיין במדיניות הפרטיות שלנו.