אל תנסו שום דבר חדש ביום המירוץ

שמעתם את זה בעבר, אבל יום המירוץ (והימים שקדמו לו) הוא הזמן להישאר עם השגרה האהובה והמוכרת שלכם. תרגלו הכל, מהלבוש שלכם וארוחת הבוקר לפני המרוץ ועד הנעליים שלכם, הרבה זמן מראש. הדבר האחרון שאתם צריכים באמצע המירוץ הוא עצירה דחופה בגלל שלפוחית שהופיעה או עצירת חירום בשירותים!

לתת עדיפות לתדלוק

מה שקורה לאחר ריצה חשוב כמעט כמו הריצה עצמה. שאפו לתדלק עם תערובת של פחמימות וחלבון לאחר סיום האימון. חוסר בתזונה מספקת לאחר ריצה עלול לעכב את התאוששות השרירים, ולכן חשוב לא להתעלם מזה!

הגיעו מוקדם

למדו את המירוץ. תדעו מראש איפה הוא מתחיל ונגמר, ערכו את כל הסידורים והארגונים לקראת התחרות וקחו גם זמן ביטחון במידה ומשהו לא מתוכנן צץ. נצלו את הזמן לקראת הזינוק בחימום, הכרת הסביבה, צחוקים ומחשבות חיוביות !

זכרו להנות !

לא משנה אם זה המירוץ הראשון או האלף שלכם, אתם צריכים להנות ! אם אתם מאוכזבים מהביצועים שלכם זה בסדר להתבאס, אבל תתאפסו על עצמכם ואל תתנו לזה להשפיע על ההמשך. תלמדו מהכישלון ונתחו אותו. רשמו את החוויה ולמדו מה הוביל לכשלים, בנוסף, תרוויחו זיכרון וסיפור לנכדים.

תזכרו שלכולם יש ימים רעים, זה חלק מהתהליך והזיכרון הרע יעלם במהירות בריצה הבאה.

דאגו לתמיכה

 נסו לגייס את המשפחה או החברים לבוא ולתמוך בכם במהלך התחרות. הידיעה שמישהו מעודד אותך ונמצא שם בשבילך כשקשה, תיתן לכם את הדחיפה לה אתם זקוקים ברגע שהתעייפתם או נחלשתם. תמיד קל יותר לרוץ כאשר יש מישהו בקו הסיום שמחכה לחלוק איתכם את הרגע.

הרגעו

אולי נזדקק לכל טיפה של אדרנלין בגוף במהלך התחרות אבל להיות מתוחים ולחוצים בטוח לא יעזור לכם להיות יעילים יותר. נסו לבצע מדי פעם בדיקה מנטלית במהלך התחרות. שאלו את עצמכם: מה שלומי? איך אני מרגיש? אני מתאמץ יותר מידי? נוח לי? השתדלו להרפות את הידיים והכתפיים ותנו תשומת לב לנשימה. כל זה יעזור לכם לרוץ יותר בקלות.

נוסף לסל בהצלחה: