בטיחות בזמן ריצה לבד

איך שומרים על עצמכם כשאתם רצים לבד?

אילו פעולות אתם עושים כדי להבטיח שתוכלו ליהנות מהריצה שלכם בבטחה – לא משנה לאן אתם רצים?

ספורטאית אלטרה אמנדה בשאם מבינה את הדאגה והיא מספרת לנו על מספר טיפים כיצד לשמור על עצמכם בטוחים על הכביש, על השביל ובכל מקום אחר שהריצה שלכם לוקחת אתכם.

“אני רצה כבר 15 שנה בכל רחבי העולם. מהכביש לשביל, מהמסלול השכונתית שלי לסין, אפריקה, אוסטרליה, ניו זילנד ובכל רחבי אירופה. אחת השאלות שאני שומעת לרוב מאנשים, במיוחד נשים, היא איך אני מרגישה בטוחה לרוץ לבד בכל כך הרבה מקומות שונים. אני מבינה שלא כולם מרגישים בטוחים, במיוחד נשים, ונראה שזה מונע מהרבה אנשים לרוץ.”

ישנם מספר גורמים התורמים לבטיחות בזמן הריצה. אם אתם רצים בכביש, זה בדרך כלל מכוניות, הולכי רגל אחרים וציוד מחזיר אור, או היעדרם, שצריך לקחת בחשבון. אם אתם רצים בשבילים, זה מזג אוויר הררי, שטח, נשיאת מספיק מזון וציוד, חיות בר וניווט. כל זה יכול להיראות מסובך ומבלבל, אבל למרבה המזל יש כמה דברים עיקריים שאתם יכולים לעשות כדי להפוך את אימוני הריצה שלכם לבטוחים ונוחים.

 

כאשר רצים בכביש

  • אוזן קשבת ובלי אוזניות. אתם תמיד רוצים להיות מסוגלים לשמוע את הסביבה, כך שאוזניות מבטלות רעשים אינן מומלצות.
  • רוצו נגד כיוון התנועה כדי שתוכלו לראות מה מגיע אליכם. זה ההפך מרכיבה על אופניים. אתם תמיד רוצים לראות את המכוניות מגיעות מלפנים במקום ל”גלות” אותן מאחור.
  • אל תתפסו שטח רב. היו מודעים לאנשים ולדברים סביבכם והתחשבו בסביבה.
  • לבשו ציוד מחזיר אור כאשר חשוך, גם אם זה נראה מוגזם.
  • תכננו את המסלול שלכם מבעוד מועד כדי להישאר באזורים בטוחים, רצוי כאלה עם שבילים מסודרים, מדרכות ומסלולים רחבים.

 

כאשר רצים בשטח

  • תמיד לקחת איתכם מים. מים תמיד חיוניים בשטח ובהרים. ריצה של 10 ק”מ כנראה תיקח לכם הרבה יותר זמן בשטח מאשר במסלול הכביש הרגיל שלכם, אז התכננו ליותר זמן על הרגליים ויותר מים.
  • כאשר אתם רצים בהרים ובשטח טכני הצטיידו עם נעלי ריצת שטח מתאימות וביגוד מתאים למזג האוויר באזור. מזג האוויר ההררי משתנה במהירות ואתם לא רוצים להיות תקועים בסערה אחר הצהריים בגופייה ומכנסיים קצרים. לנעליים ספציפיות לשטח יש אחיזה טובה יותר וזיזים אגרסיביים יותר.
  • תמיד ספרו לחבר/ משפחה לאן אתם יוצאים לרוץ. יכולים להיות מספר שבילים חוץ מהמסלול שבו תחליטו לרוץ. אם במקרה לקחתם פנייה לא נכונה והלכתם לאיבוד, הרבה יותר בטוח אם מישהו יודע איפה אתם נמצאים.
  • התקדמו בהדרגה ברמת הקושי בשטח. אם אתם חדשים בריצת שטח, לא הייתי מציעה לרוץ הרים גבוהים ומרוחקים ביום הראשון. התייחסו לזה כמו מרוץ שבו אתם מתקדמים אליו בשלבים והדרגה כדי שתדעו שאתם יכולים להגיע בבטחה לפסגה ובחזרה.
  • הכירו את חיות הבר באזור הריצה. רוב הזמן אתם לא צריכים לדאוג לגבי בעלי חיים, אבל אתם עדיין רוצים להיות מוכנים לכל מקרה.

 

“אני מקווה שהטיפים האלה יעזרו לכם להרגיש בטוח ונוח בכל מקום שבו אתם רצים כדי שתוכלו לצאת ולחקור.”

נוסף לסל בהצלחה:

לתשלום

האתר משתמש ב Cookies למטרות שונות לרבות על מנת להתאים את התוכן לגולשים, לנתח את מקורות התנועה ולמטרות פרסום.
המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף ניתן לעיין במדיניות הפרטיות שלנו.